Erreur interne Ghostscript

bonjour


depuis la mise à jour 2.1.2 j’ai le message d’erreur :

PDFCreator n’est pas en, mesure de convertir le document, car une erreur s’est produite: Erreur interne Ghostscript

Vous trouverez des informations supplémentaires dans le fichier journal 


On y accède comment au journal? J’ai désinstallé et réinstallé x fois sans succès.

Un conseil quelqu’un?
bonjour
J'ai eu la même erreur que vous.
J'ai lu le journal mais je n'étais pas plus renseigné.
J'ai réinstallé la version précédente.
Et ça fonctionne... Comme avant

Hi (sorry I can’t speak French),


but gege is correct you will need to revert back to version 2.1.1, if the temp path of your username contains any “accent”. This is caused by a problem with ghostscript 9.16, which is used by PDFCreator 2.1.2. PDFCreator 2.1.1 still uses Ghostscript 9.14 which doesn’t have this problem.

best regards,

Thank you Robin.W.

Do you know when ghostscript will correct this bug ?

Hi,


I really don’t know, but we are going to use a different version of Ghostscript or find some kind of work arround for the next PDFCreator release. 

best regards,

Octobre 2017: dernière version installée ( Free V3.0.2 Build 8660 ).
Toujours la même erreur interne de ghostscript 29100 .
Je pensai que ce serait corrigé en 3 ans .
Mon nom d’utilisateur windows comporte mon prénom: François .
le C cédille semble indigeste à ghostscript .
J’ai du créer un autre utilisateur pour pouvoir utiliser pdfcreator, mais cet autre utilisateur n’est pas du tout adapté à ma messagerie et autres applications.
Basculer entre 2 utilisateurs pour palier à un bug de ghostscript n’est pas aisé voire rédhibitoire, aussi j’ai installé PDF24 qui fonctionne à merveille .

Février 2018: dernière version installée ( Free V3.1.2 Build 10844 ) .
Plus d'erreur interne ghostscript .
C'est une belle avancée .
Mais maintenant, je dois systématiquement fournir un nom de fichier pdf ....

Hi,

sorry for the trouble, could you export your settings to a file (from the PDFCreator application options->debug section), we will gladly have a look at the issue.

Best regards

Robin

Hi, i suppose you want the ini file,
i can’t upload it on the form,

below 2 links , first is Ini File, second is Log :

https://drive.google.com/open?id=16euOYPz7cJgKPyTV5eewQWymfQZECe4c
https://drive.google.com/open?id=1bQVEd5JMZbVs4RUq1MNWX6q_sWwPGQFf

Thanks.
FLheritier

1 Like

HI,
i have reseted the profile to the default values
and all is correct now

Thanks
FLheritier

:sunglasses:

1 Like

Hello,

Is the temp path really the cause of the error, as Robin.W explains on Jul'15 ? ?

Hence, could the "_" caracter in the patch, possibly be responsible for the Internal error ?

Thanks,
Best regards,
Julien

Hi,

are you still encountering issues with this in the current PDFCreator version 3.2.2?
It should be fixed since we updated to a newer Ghostscript version, but please let us know if you are still facing this issue in the current version and we will look into it.

Best regards

Robin